Spaľovanie tuku, keď stojíte
Keď sedíte, metabolizmus vášho tela sa urýchľuje. Štúdie ukazujú, že keď stojíte, vaše telo začne spaľovať tuk, ktorý skladoval, keď ste sedeli. Enzýmy v krvných cievach svalov zodpovedných za spaľovanie tukov sú vypnuté v priebehu niekoľkých hodín, keď nestáli.

nohy

Zabraňuje chorobám
Štúdia publikovaná v European Heart Journal ukázala, že postavenie sa má mnohonásobný úžitok pre zdravie, ako je zlepšenie cholesterolu, kontrola hladiny cukru v krvi a tuku a zlepšenie dobrých hladín cholesterolu. Štúdia, na ktorej sa zúčastnilo 800 účastníkov, ukázala, že účastníci ktorí stáli každý deň o dve hodiny navyše, znížili hladinu cukru v krvi o 2% a hladiny tuku o neuveriteľných 11%.
Prečo sa spaľujú kalórie?
Ak ste zvedaví, prečo by úloha tak jednoduchá ako je spaľovanie kalórií po stojačky, je to preto, že keď stojíte, budete cvičiť svoje svaly na nohách, bruchu a zadku. To vynakladá viac energie ako samotné sedenie.
Stojaci verzus chodiaci
Teraz, ak si myslíte, že státie môže byť plnohodnotne nahradené vášmu plánu prechádzky a nahradiť ho, to nie je pravda. I keď státie je lepší zvyk ako sedenie, chôdza je lepšia ako státie. Chôdza môže spáliť až 320 kalórií v rovnakom čase. Chôdza však nemusí byť vždy možná, ale ak máte čas a príležitosť, určite dajte prednosť chôdzi.

bříčko

Koľkokrát vstávate zo svojho sedadla?
Ak máte zamestnanie, ktoré zahŕňa prevažne sedenie, odporúča sa, aby ste každých 30 minút sedenia museli stáť 10 minút. Povedzme, že máte osemhodinovú zmenu, to by vyžadovalo, aby ste každý deň stáli 16-krát.
Ak chcete zahrnúť viac do svojho každodenného života státie  a nahradiť sedenie, môžete tiež vyskúšať nasledovné:
– Pozrite sa na stôl vo vašej kancelárii a strávte aspoň dve hodiny pri státí.
– Ak ste na konferenčných hovoroch, stačí si kúpiť headset a strávte telefonovanie po stojačky alebo chodením.