Platí to najviac pre „najvyspelejšie štáty v tejto oblasti ako USA a iné giganty, nás to však určite neminie. Rastúci počet technických analytikov predpovedá, že za menej ako 20 rokov budeme všetci prestať vlastniť autá a čo viac, motor s vnútorným spaľovaním bude zaslaný do popolnice. Áno, je to veľké tvrdenie a máte pravdu byť skeptickí, ale argument, že jedinečná konvergencia nových technológií je schopná revolúciu v osobnej doprave, je viac presvedčivá, než si myslíte.
A ak si myslíte, že táto časová lehota je divoko optimistická, stačí pripomenúť, ako rýchlo autá nahradili kone.

tesla

V roku 1908 sa prvý model T Ford odvalil od výrobnej linky; do roku 1930 jazdecký vek bol so všetkými zámermi a účelmi – a to všetko vďaka rušivým silám doterajšej technologickej inovácie – motoru s vnútorným spaľovaním.
Tak ako sa táto najnovšia dopravná revolúcia rozvinie?
Po prvé, zvážte, ako Uber a iné sieťové taxislužby už zmenili spôsob pohybu. Vo väčšine väčších miest je vodič Uber – alebo jeden z jeho súperov – zvyčajne len pár minút a poplatky menej ako zavedené taxíky, povedzme 10 libier.
Exponenciálny rast spoločnosti je dôkazom toho, aký silný je obchodný model spoločnosti Uber.

Teraz vyberte vodiča. Pravdepodobne ste znížili náklady o najmenej 50%. Takže ak sa pokúsime vyriešiť, keď táto revolúcia začne vážne, kľúčovým dátumom bude, keď bude k dispozícii technológia vlastného riadenia vozidla a – zásadne – má regulačnú podporu.

elektrické auto

To by mohlo byť skôr, než si myslíte. Spojené kráľovstvo povedalo, že dúfa, že povolí prvé úplne autonómne autá už v roku 2021.
A povedzme, nadšenci pre autonómiu, bude trvať iba jedno mesto, aby dokázalo, že technológia je bezpečná a užitočná a zvyšok sveta sa veľmi rýchlo ponáhľa dohnat.

Takže samohodiace vozy znížili našu cestu na 10 libier na 5 libier.
Prepínanie na elektrické
Teraz si predstavte, že súčasná taxi flotilu, ktorá je väčšinou založená na fosílnych palivách, je nahradená elektrickými autami.
V súčasnosti sú elektrické vozidlá drahšie ako podobné modely so spaľovacími motormi, ale ponúkajú výrazne nižšie životné náklady.

Sú spoľahlivejšie na začiatok. Typický elektrický automobil má okolo 20 pohyblivých častí v porovnaní s 2000 kusmi v spaľovacom motore.
V dôsledku toho majú elektrické vozidlá tendenciu trvať oveľa dlhšie. Väčšina výrobcov elektrických automobilov očakáva, že ich vozidlá budú pokračovať v jazde najmenej 500 000 míľ.
Tieto faktory nie sú pre väčšinu spotrebiteľov dôležité – koniec koncov, priemerný vodič v Anglicku robí menej ako 10 000 míľ ročne a naše autá sú zaparkované 95% času.